چطور صبح زود از خواب بیدار شوم؟

1397/01/04

در این مقاله هفت توصیه کوتاه اما موثر برای سحرخیزی آمده است.

چطور صبح ها زود بیدار شویم.

افراد سه دسته اند آنهایی که صبح زود با نشاط بیدار می شوند و روزشان را پر انرژی شروع می­کنند و کسانی که اصلا برایشان مهم نیست که چه ساعتی از روز از خواب بیدار شوند تا دیر وقت می­خوابند و از آن لذت می­برند اما در این بین افرادی هم هستند که علی رغم اینکه دوست دارند و یا حتی به دلایلی مجبورند صبح زود از خواب بیدار شوند همیشه با این موضوع مشکل دارند راه حل های زیر به دسته سوم کمک می­کند تا صبح ها زودتر و با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوند.

1: تغییر تدریجی: اگر هر صبح ساعت 9 از خواب بیدار می شوید یک مرتبه برنامه را نگذارید از فردا صبح ساعت 5 بیدار می شوم چون ذهن شما اصلا این برنامه را نمی پذیرد که بخواهد انجام دهد. بنابراین کم کم می توانید برنامه بیدارشدنتان را اصلاح کنید و مثلا برای شروع تصمیم بگیرید 30/8 بیدار شوید. و بعد کم کم برنامه تان را به ساعتی که می خواهید برسانید.

2: حتی آخر هفته ها به موقع بیدار شوید چون برای بدن شما روز کاری و تعطیل فرقی ندارد. ساعت کار شما باید جز روتین زندگیتان باشد این کار به شما کمک می کند ساعات خوابتان تبدیل به عادت زندگیتان شود. ولی اگر روزهای جمعه دیرتر بیدار شوید باعث می شود سیستم خواب بدنتان به هم بریزد.

3: ساعت خواب و بیداریتان را بنویسید: هر چیزی را که بنویسید مغز شما 20 درصد امکان انجام آن را افزایش می دهد و برای انجام آن جدیت بیشتری به خرج می دهید.

4: به اندازه کافی بخوابید: اگر شب ها خیلی دیر بخوابید تقریبا غیر ممکن است که بتوانید صبح زود بیدار شوید. میزان خواب مناسب خودتان را پیدا کنید حداقل بین 7 تا 9 ساعت در روز استراحت داشته باشید.

5: وقتی ساعتتان صبح زود زنگ زد آن را خاموش نکنید و بعد چرت بزنید. سعی کنید بلند شوید. و به دنبال کارتان بروید.

6: سریع از جایتان بلند شوید. وقتی از خواب بیدار می شوید در رختخواب بیدار نمانید و سعی کنید سریع از رختخواب بیرون بپرید.

7: در مورد فواید زود بیدار شدن کمی تحقیق کنید. اینکار باعث می شود انگیزه شما برای بیدار شدن افزایش پیدا کند. و با هیجان و علاقه بیشتری سعی کنید این عادت را در خودتان نهادینه کنید.

مرتضی

1399/09/02

نوشتن خیلی گزینه خوبیه بایدبگم عالیه

شهره

1398/09/23

سلام وقتتون بخیر من شبها خوابم خیلی سبک هست جوری که اصلا خواب عمیق ندارم وهر لحظه احساس میکنم الان میخوام بخوابم و هرگز خواب نبودم حتی 3یا4شب هم اگر که بیدار بشم کاملا هشیار هستم

Shohreh

1398/09/10

سلام استاد ،من یه کنکوری ام مجبورم صبحا زود بیدارشم ولی هیچوقت نمیتونم معمولا میرسه به ۸ونیم و۹ چیکار کنم ب نظرتون درست بشه؟!

ماهروز

1397/10/11

واقعا عالی مثل همیشه . ممنون استاد . ممنون که هستید .

Ronak

1397/07/24

سلام ممنون استاد من مشکل دیر خوابیدن دارم متاسفانه میخوام زودبیدار شم اما نمیتونم چون ظهر تا اخر شب درس میخونم اما صبحها یه جوری ام من چکار کنم ینظرتون


مدیر پاسخ داده است:

سلام باید ساعات خواب رو تغییر بدید یعنی زودتر بخوابید که بتونید زودتر بیدار بشید

reza

1397/06/29

سلام استاد من متوجه ایرادم شدم من تا ۷ونیم میخوابم بعضی وقتا تصمیم میگرفتم ساعت ۵ونیم برم ورزش هرروز یکی دوروز یا یک هفته انجام میدادم بعداز یک هفته دوباره همون اش وهمون کاسه پس باید کم کم ساعت سحر خیزی مو تغییر بدم .سپاس استاد

behnoush

1397/06/23

خیلی خوب

الهام

1397/06/22

ممنون از مطالب خوبتون

Mohammad

1397/05/22

مطلب جالب مو موثری بود مرسی از زحماتتون

اسعد

1397/04/10

ممنون از مطالب جالب و موثرتون.... استفاده کردم... موفق باشید

آرزو

1397/03/16

اینکه می بینم کسان دیگری هم هستن که مشکل من رو دارن و در حال جنگیدن باهاش هستن بهم انرژی و اراده ی بیشتری میده ممنون که هستین

بتی

1397/02/19

تکرار مطالب مفید همیشه انرژی بخش هست ممنون

علی

1397/01/21

عالی بود من نتیجه گرفتم اگه میشه مقاله های بیشری بزارین وخیلی ازتو ن ممنونم من چند تا عادت غلط ترک کردم مرسی


مدیر پاسخ داده است:

خیلی ممنونم دوست گرامی