چطور با قانون دو دقیقه از به تعویق انداختن کارهایمان جلوگیری کنیم؟

1397/02/10

اخیرا از قانونی استفاده می کنم که به من کمک کرده کارهایم را به تعویق نیندازم و عادت های جدید در خود ایحاد کنم. تصمیم گرفتم که این قانون را با شما به اشتراک بگذارم شما هم امتحان کنید و ببینید چقدر در زندگیتان موثر است.

چطور با قانون دو دقیقه از به تعویق انداختن کارهایمان جلوگیری کنیم؟

اخیرا از قانونی استفاده می کنم که به من کمک کرده کارهایم را به تعویق نیندازم و عادت های جدید در خود ایحاد کنم.

تصمیم گرفتم که این قانون را با شما به اشتراک بگذارم شما هم امتحان کنید و ببینید چقدر در زندگیتان موثر است. بهترین قسمت ماجرا این است که استفاده از این راهکار بسیار آسان است.

قانون دو دقیقه چیست؟

بسیاری از کارهای که دارید آنقدر ها هم سخت نیستند که نتوان انجام داد شما به اندازه کافی استعداد و توانایی برای انجام این کارها دارید اما به دلیلی شروع نمی کنید.

با قانون دو دقیقه می توانید بر به تعویق انداختن کارها و تنبلی غلبه کنید. استفاده از این قانون اینقدر آسان است که نمی توانید بهانه ای برای انجام ندادن آن بیاورید.

بخش اول: اگر کاری است که حدود دو دقیقه طول می کشد همین الان انجامش دهید.

شاید برایتان جالب باشد که بسیاری کارها است که می توانید آنها را در کمتر از دو دقیقه انجام دهید. این قبیل کارها را سریعا انجام دهید. مثلاگذاشتن لباس ها در ماشین لباس شویی، شستن چند تکه ظرف بلافاصله بعد از غذا، چک کردن ایمیل، تلفنی ضروری، خالی کردن سطل آشغال و ........

بنابراین اگر کاری کمتر از دو دقیقه طول می کشد فورا از این قانون استفاده کنید و انجامش دهید.

بخش دوم : وقتی سعی می کنید کار یا عادتی جدید را در زندگی خود ایجاد کنید برای شروع آن از قانون دو دقیقه استفاده کنید.

بسیاری از کارهای شما در دو دقیقه انجام نمی شوند اما برای شروع این کارها دو دقیقه کافیست. هر کاری که انجام دادن آن برایتان سخت است را فقط دو دقیقه شروع کنید.

می خواهید نویسنده شوید فقط دو دقیقه بنویسید بعد از نوشتن جمله اول که دو دقیقه یا کمتر طول می کشد درگیر کار شده اید و می توانید برای یک ساعت هم بنویسید.

دوست دارید کتاب های زیادی مطالعه کنید فقط دو دقیقه شروع به مطالعه کنید اگر مطلب جذاب باشد درگیر شده و ادامه می دهید.

می خواهید ورزش کنید در دو دقیقه کفش های اسپرت خود را بپوشید و از خانه بیرون بروید حتما ورزش خواهید کرد.

این قانون بر اساس یک اصل فیزیک است که مدت هاست کشف شده. اما این قانون چیست مدت ها پیش اسحاق نیوتن کشف کرد که اشیا تمایل به حفظ وضعیت موجود دارند یعنی اگر در حال حرکت باشند تمایل دارند که حرکت خود را ادامه دهند و اگر ساکن باشند تمایل به سکون دارند. این قانون برای انسان ها هم تقریبا درست است اغلب ما دوست داریم وضعیت خود را حفظ کنیم و شروع کار برایمان مشکل است برای همین خوابیدن به موقع شب ها برای برخی سخت است چون دوست دارند همچنان بیدار باشند و بیدار شدن صبح هم سخت است چون دوست دارند خوابشان را ادامه دهند. این قانون ساده به شما کمک می کند تا بر این مشکل غلبه کنید.

جایی خواندم کار را که شروع کنید تمام می شود. این جمله را همیشه بخاطر داشته باشید.

مترجم و مولف : مرضیه امینی

مهرنوش داودی

1401/01/08

بسم الله سلام عیدتون مبارک ، به موارد بسیار جالبی در این مقاله اشاره کردید که بسیار عالی دلایل درستی مطالب را اثبات میکنه من هروقت که میخواستم کاری را شروع کنم و به هر دلیلی ترس، اضطراب یا.. از آن ممکن بود سرباز بزنم این گفته ناب حضرت علی ع را که از هر چه میترسی خودرا در آن بیفکن به خودم گوشزد میکردم و پیروز درمیامدم البته مشابه اینگونه سخنان پندها و توصیه ها پر مغز وبسیار موثر در کلام امیر مومنان بسیار هست والبته گفته های شما هم بسیار خوب و شفاف کننده بود ممنونم .

سلام

1399/04/15

سلام خانم امینی عزیز من وقتی می خوام یه کاری رو انجام مثلاً درس بخونم مدام بین کارهای دیگه سوییچ می کنم و نمی تونم یه جا بشینم و مداوم درس بخونم و موقع درس خوندن مدام به فکر فرو می رم و یا اینکه می رم یه کار دیگه انجام می دم خواهش می کنم جواب بدید در کانال .ممنون خیلی لطف می کنید

شهره

1398/09/23

سلام بانو وقتتون بخیر خیلی عال هست پیشنهاد علمی وفوق العاده تون اما من خیلی فراموش کارم چطور باید بخودم یاد آوری کنم این روش را تا برام ملکه ذهنی بشه از راهنماییتون بسیار ممنونم


مدیر پاسخ داده است:

سلام و درود بر شما با تمرین معمولا مشکل حل میشه

ّسوده

1398/05/03

لابد من خیلی تنبلم که نمیتونم احرا کنم.احتمالا یه بیماری دارم.ولی روش خوبیه برا اونایی که قثط کمی تنبلن نه مثل من.اما کاش میتونستم

Fatemi

1397/10/17

Very nice and impressive

مرضیه

1397/08/23

عااالی بود یقین دارم که انجام این قانون بمن خیلی کمک میکنه

م.ک

1397/07/10

از بین هزاران مطلب و مقاله ای که خوندم این یکی واقعا" عالی و کاربردی بود به اشتراک گذاشتن این تجربه بسیار جای تقدیر و تشکر داره .


مدیر پاسخ داده است:

متشکرم دوست عزیز

الهام

1397/06/22

عالی بود مخصوصا جمله آخرش

همت

1397/06/20

بسیار زیاد تشکر واقعا عالی بود تمام مطالب که شما می گذارید خیلی عالی اس و همیشه دنبال میکنیم این مطالب را... ممنون شما.


مدیر پاسخ داده است:

سلام لطف دارید ممنونم

محمدرضا

1397/04/26

عالی بود. کلیپ صوتی برای تست تنبلی هم عالی بود خیلی ممنون


مدیر پاسخ داده است:

خیلی از لطفتون ممنونم

زهرا

1397/04/21

سلام فوق العاده ای خانم امینی این مطمین باشید که با هر دوقیقه ای که تو زندگیم به وجود میارم بهترین دو دقیقه ها را براتون آرزو مندم


مدیر پاسخ داده است:

لطف دارید ممنونم

الهام صالحی

1397/04/15

درود خانم امینی بسیار عالی

محسن

1397/03/12

بسیار عالی ممنون

Faezeh

1397/03/12

عالی بود

سمی

1397/03/11

سلام چشم جالب بود واسم

مریم

1397/03/01

چقد زیبا وقشنگ .چی میشد اینا رو توی مدارس ودانشگاهها اموزش میدیدیم والانم ب بچه هامون میدادن .واقعا عمرمون تلف شده.ازتون سپاسگزارم بخاطر زحمتها وتلاشهاتون .

زهرا

1397/03/01

بسيار عالي