6 راه برای ایجاد انگیزه در کارهای بزرگ

1398/05/08

وقتی در حال انجام پروژهای بزرگ و طولانی مدت هستید یا مدت ها برای آزمونی مثل کنکور درس می خوانید. نمی توانید انتظار انگیزه همیشگی و بدون تغییر داشته باشید. بعضی روزها انگیزه دارید و بعضی روزها حتی نمی توانید از جای...

6 راه برای ایجاد انگیزه در کارهای بزرگ

وقتی در حال انجام پروژهای بزرگ و طولانی مدت هستید یا مدت ها برای آزمونی مثل کنکور درس می خوانید. نمی توانید انتظار انگیزه همیشگی و بدون تغییر داشته باشید. بعضی روزها انگیزه دارید و بعضی روزها حتی نمی توانید از جای خود بلند شوید. این مقاله کمک می کند تا در روزهای بیشتری بتوانید انگیزه خود را حفظ کنید و به تلاشتان ادامه دهید.

1: به حجم بزرگ و سختی کار فکر نکنید.

یکی از بهترین روش های حفظ انگیزه و تلاش سخت در طولانی مدت این هست که به حجم بزرگ کار فکر نکنید. در هر روز فقط به برنامه همان روز تمرکز کنید و در هر ساعت فقط به کاری که در حال انجام آن هستید توجه کنید. به عنوان مثال به تمام کتاب های که باید مطالعه کنید فکر نکنید سعی کنید فقط فصلی را که در حال مطالعه آن هستید یاد بگیرید و از مطالعه و فرگیری آن لذت ببرید.

2: روند رسیدن به اهدافتان را به بخش های کوچک تقسیم کنید.

بهتر است اهداف بزرگی داشته باشید آنقدر بزرگ که شما را بترساند اما اهدافتان را به بخش های خیلی کوچک و لقمه ای تقسیم کنید و هر بار فقط بر روی به ثمر رساندن همان قسمت تمرکز کنید. می دانید یک فیل رو چطور می شود خورد جواب این هست که لقمه لقمه. سعی کنید فیل های زندگیتان را لقمه لقمه بخورید.

3: در روند انجام کار از توجه کردن به مسائل کم اهمیت بپرهیزید.

انجام کار و رسیدن به اهداف به این معنی نیست که باید به تمام جزئیات کم اهمیت توجه کنید. به لیست کاری خود نگاه کنید و تمام کارهای کم اهمیت را از آن حذف کنید و یا به آخر لیست منتقل کنید. خیلی بهتر می توانید انگیزه خود را حفظ کنید اگر احساس کنید که در حال انجام بخش های مهم کار هستید.

4: دوپینگ کنید.

ده دقیقه در روز را به مطالعه متن های انگیزیشی خصوصا متن های که شما را به تلاش بیشتر تشویق می کند اختصاص دهید. صبح قبل از شروع کار زمان خوبی برای مطالعه متون انگیزشی است.

5: استراحت منظم داشته باشید

در هفته یک روز را به استراحت و تفریح بپردازید و در روزهای کاری بعد از هر یک یا دو ساعت فعالیت چند دقیقه استراحت کنید. استراحت منظم و برنامه ریزی شده یکی از مهم ترین کلیدهای افزایش بهره وری وعدم رها کردن کارها هست.

6: خودتان را بطور مرتب تشویق کنید.

چقدر برای دستاوردها و موفقیت هایتان خود را تشویق می کنید؟ دستاوردها و موفقیت های کوچک خودتان را دست کم نگیرید تصمیم بگیرید که برای انجام موفقیت آمیز هر بخش از پروژه خود را تشویق کنید. تشویق شما می تواند کلامی، خرید یک هدیه کوچک یا خوراکی، تماشای فیلم و ... باشد.

مرضیه امینی

شهره

1398/09/23

سلام وقتتون بخیر خیلی مقاله خوبی هست ولی لطفا کمکم کنید تا بهتر بتونم استفاده کنم از نظرات عالی تون چون احساس خیلی بدی هست وقتی کاری که دوست داری را با نگاه کردن از کنارش رد میشی واصلا دستم نمزنی وفقط نگاهش میکنی یجور حالت سر شدن نمیدونم چکار کنم بااین حال لختی وسر بودنم

Aden

1398/06/05

مقاله هاتون خیلی مفید هستن و این مقاله هم مثل همیشه عالی بود


مدیر پاسخ داده است:

سلام ممنونم