8 نکته برای افزایش اعتماد بنفس

1397/04/28

فکر می کنید اعتماد بنفس کمی دارید؟ اگر جواب بله است نگران نباشید بسیاری افراد در دنیای امروز احساس می کنند کمبود اعتماد بنفس و عزت نفس دارند. راه کار این است که استقامت داشته باشید و راه هایی که برای بالا بردن اعتماد بنفستان است را امتحان کنید. در این م...

8 نکته برای افزایش اعتماد بنفس

فکر می کنید اعتماد بنفس کمی دارید؟ اگر جواب بله است نگران نباشید بسیاری افراد در دنیای امروز احساس می کنند کمبود اعتماد بنفس و عزت نفس دارند. راه کار این است که استقامت داشته باشید و راه هایی که برای بالا بردن اعتماد بنفستان است را امتحان کنید.

در این مقاله چند نکته برای بالا بردن اعتماد بنفس آمده است که امیدوارم مفید و موثر باشد.

1: نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید:

خیلی مهم است که بدانید در چه کاری خوب هستید و در چه کاری ضعیف هستید. قدم بعد آن است که بر روی کارهای که در آن خوب هستید و استعداد و توانایی دارید تمرکز کنید. هیچ گاه یک نفر نمی تواند در همه کارها خوب باشد به خودتان سخت نگیرید.

2: خودتان را بپذیرید:

شما در این دنیا منحصر بفرد هستید. خیلی مهم است که خودتان را برای کارهایی که در انجام دادن آنها ضعیف هستید سرزنش نکنید. به جای شکایت از ضعف هایتان سعی کنید زندگی خود را بهبود ببخشید مثلا ورزش کنید یا یادگیری مهارتی را بیاموزید. خودتان را با تمام توانایی ها و ضعف هایتان بپذیرید.

3: موفقیت هایتان را به یاد بیاورید:

خیلی از افراد موفقیت های خود را کوچک می بینند و بیشتر روی کارهای که برای انجام دادن آن مشکل دارند تمرکز می کنند. همیشه موفقیت های گذشته را به خودتان یادآوری کنید اهمیتی ندارد که چقدر کوچک باشند. بخش های مثبت زندگی خودتان را حقیر نشمارید. تمرکز بر قسمت های منفی زندگی را متوقف کنید و بر دستاوردهایتان توجه کنید.

4: عبارت تاکیدی مثبت را تکرار کنید:

عبارات تاکیدی که به شما اعتماد بنفس می دهند را تکرار کنید. کتاب های خودیاری بخوانید و تمام جملاتی را که به شما انگیزه می دهند را یادداشت کنید. سعی کنید هر روز خودتان را در معرض مطالب مثبت و الهام بخش قرار دهید و فکر کنید که برای بهبود وضعیت زندگیتان چه کاری می توانید انجام دهید. به مواردی که احساس اضطراب و ترس در شما ایجاد می کند توجه نکنید.

5: به آینده فکر کنید:

زمان بگذارید و به آنچه که واقعا در زندگی می خواهید فکر کنید. برای دیگران زندگی نکنید. مدت زمانی را برای فکر کردن به آینده اختصاص دهید و تصمیم بگیرید واقعا در آینده چه می خواهید. وقتی متوجه شدید می خواهید در زندگی چه کاری انجام دهید آن را در جایی یادداشت کنید و به عنوان نیروی انگیزه بخش از آن استفاده کنید.

6: هدف گذاری کنید:

اهداف قابل دستیابی تعیین کنید و سپس قدم های کوچکی برای رسیدن به آن بردارید. مطمئن شوید اهدافتان قابل اندازه گیری هستند و می توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید. ناراحت نباشید اگر نتوانید به همه اهدافتان برسید در این مواقع می توانید اهدافتان را تغییر دهید.

7: با دیگران صحبت کنید:

خیلی مهم است که بتوانید با افراد موفق صحبت کنید تا نگرش بهتری نسبت به زندگی پیدا کنید. به چالش ها، شکست ها، تلاش ها و موفقیت هایشان توجه کنید. همچنین از این طریق می توانید یاد بگیرید چطور بر مشکلات زندگیتان غلبه کنید.

8: استقامت داشته باشید:

در دستیابی به اهدافتان تسلیم نشوید. از اشتباهاتتان درس بگیرید و سعی کنید پیش بروید. برای تسلیم شدن بهانه نیاورید و خودتان را فریب ندهید. گاهی برای موفق شدن باید تلاش زیادی کنید و بنابراین باید صبور باشید و ادامه دهید.

مترجم: مرضیه امینی


H

1397/06/17

سلام خانم امینی... سوال مهمی که ازتون دارم اینه که من علایق خودمو پیدا کردم و اهدافم رو تا یک سال آینده تنظیم کردم ولی توی تست زدن دروس مشکل دارم و کسل کننده هست برام با اینکه دروسی هم هستند که مورد علاقمه....مشکل من چیه؟