توصیه های برای نظم در زندگی

1397/01/04

در این مقاله چند نکته در ارتباط با ایجاد نظم در زندگی آمده و امیدوارم در بهبود نظم در زندگی شما کمک کننده باشد.

هفت توصیه برای ایجاد نظم در زندگی

ممکن است شما در مورد آدمهایی شنیده باشید که در زندگی بسیار منظم هستند هر صبح ساعت 6 از خواب بیدار می شوند، مدیتیشن انجام می دهند، ورزش می کنند و صبحانه ای سالم و مفید می خوردند.

در حالی که شما خیلی دیر از خواب بیدار می شوید تا جای ممکن وقتتان را در اینترنت و شبکه های اجتماعی هدر می دهید و در آخر هم بدون صبحانه و با عجله به مدرسه و یا سر کار می روید ولی آیا واقعا این زندگی هست که همیشه به دنبالش بوده اید؟ یا اهدافی دارید که دوست دارید به آنها برسید و این سبک زندگی رویاهایتان را نابود می کند. در این مقاله چند نکته در ارتباط با ایجاد نظم در زندگی آمده و امیدوارم در بهبود نظم در زندگی شما کمک کننده باشد.

1: کار را از کم و کوچک شروع کنید.

نیازی نیست که چیزی را از همان ابتدا و یک دفعه درست کنیم اینکه بخواهید کاری را یک دفعه درست کنید برای شما استرس ایجاد می کند و موجب می شود نتوانید موفق شوید. بهتر است برای ایجاد نظم در زندگی از یک کار شروع کنید مثلا ورزش یا بیدار شدن به موقع و بعد از اینکه در کار اول نظم پیدا کردید کار دوم را انجام دهید.

2: مشخص کنید که چه کاری از همه برایتان مهم تر است و باید آن کار را متفاوت از گذشته انجام دهید و از آن کار شروع کنید مثلا اگر هدف شما سلامتی است چه کارهایی باید برای سلامتی انجام دهید و چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد کنید. یا اگر هدفتان متخصص شدن در یک رشته است چه کارهایی برای آن باید انجام دهید.

3: همیشه به یاد داشته باشید که شما یک انسان بالغ هستید.

افراد بالغ منتظر نمی مانند تا کسی بگوید چه کاری باید انجام دهند آنها کاری را که باید انجام می دهند و منتظر تایید و یا دستور کسی نیستند بلکه کار را بر طبق برنامه ریزی خودشان یا جایی که برایش کار می کنند انجام می دهند.

4: از کارهایی که باید انجام دهید یک فهرست درست کنید.

بخشی از نظم شخصی این است که بدانید چه کاری باید انجام دهید و سپس آن کار را انجام دهید. گاهی اوقات ما کاری را انجام می دهیم و بعد برای انجام کار بعدی مردد می مانیم که الان چه کاری باید انجام دهم نوشتن یک فهرست به ترتیب اهمیت و همین طور زمان به شما کمک می کند کارهایتان را به خاطر آورید می توانید کارهای روزانه را با لیستی که از قبل آماده کرده اید انجام دهید.

5: هدفتان را از قبل مشخص کنید و برای آن آماده باشید.

مثلا اگر کار حال حاضر شما درس خواندن است باید گوشی موبایلتان و هر چیز مزاحم را از خود دور کنید و کاملا خود را برای انجام آن کار آماده کنید. اگر هدفتان کنترل غذا خوردن است از قبل آماده باشید که در رستوران غذای کم کالری تر سفارش دهید.

6: از تکنولوژی استفاده کنید.

همیشه هم تکنولوژی یا شبکه های اجتماعی ابزاری برای هدر دادن زمان یا هواس پرتی نیستند گاهی هم به ما کمک می کنند تا نظم بهتری داشته باشیم مثلا برای رژیم می توانید از اپلیکیشن های کالری شماری استفاده کنید. یا برای اندازه گیریفعالیت هاب بدنی کافی در روز از اپلیکیشن های که برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید.

7: به یاد داشته باشید شکست همیشه بخشی از موفقیت است.

همیشه به یاد داشته باشید در مسیر نظم بخشیدن به زندگیتان ممکن است گاهی هم شکست بخورید یا برنامه هایتان آن طور که دوست داشته اید خوب پیش نروند. باید انتظار این موارد را داشته باشید و همیشه برای ادامه راه با وجود شکست های مقطعی و موقتی آماده باشید و همواره به اهداف و انگیزه هایتان فکر کنید.

Beti

1397/02/19

سالها قبل کتاب قورباغه را قورت بده را مطالعه کردم و خیلی در این زمینه مفید بود


مدیر پاسخ داده است:

.